Zó vergroot je de omzet van je terras

Nu de 1.5 meter economie werkelijkheid is geworden, verandert er veel voor de horeca. Restaurants kunnen minder bezoekers ontvangen waardoor je als horeca ondernemer slim om moet gaan met elke m2. Hoe haal je meer omzet én verbeter je de beleving van jouw locatie?

 

1. Reserveringen & tijdsslots

Laat klanten van tevoren reserveren. Zo geef je duidelijk van tevoren een tijdsslot aan en zorg je ervoor dat klanten na het eten ook direct weer plaats maken voor gasten. Komt dit ongastvrij over? Vóór de coronacrisis was dit misschien not done, maar in deze tijden begrijpen alle klanten wel dat de horeca hard geraakt is.

 

2. Pas je menukaart aan

Dit doe je op verschillende manieren. Bijvoorbeeld:

- Hardlopende producten highlighten. Merk je dat een gerecht hard loopt en zit hier ook nog eens een fijne winstmarge op? Highlight dit dan onder een kopje zodat bezoekers weten dat dit de populaire gerechten zijn. 

- Bied gangenmenu's aan met vrije keuze. Zo voorkom je dat je gasten ontvangt die alleen een frietje en een colaatje willen. Door gangenmenu's aan te bieden creëer je een combi-deal gevoel en zorg je ervoor dat de gemiddelde besteding omhoog gaat.

- Maak kleine aanpassingen aan je menukaart. Bijvoorbeeld: "Huisgemaakte verse appeltaart" in plaats van gewoon 'appeltaart'. Of "échte Hollandse friet" in plaats van "friet". 

 

3. Huisgemaakte IJsthee op de drankenkaart

IJsthee is niet alleen lekker fris, maar ook nog eens heel hip! Versier je IJsthee bijvoorbeeld met citroenschijfjes, muntbladen en duurzame rietjes. Dit ziet er hipper, gezonder en sexier uit dan IJsthee uit flessen. Bovendien kost het je alleen wat water, suiker, thee, een citroenschijf en wat muntbladen.  Je drankjes zien er feestelijk uit en de winstmarge ligt ook nog eens een stuk hoger op dit trendy item!

 

4. Gezond en duurzaam

Vegan, gezond en duurzaam zijn allemaal buzzwords waar je tegenwoordig niet meer omheen kan. Plantaardig, glutenvrij en milieuvriendelijk zijn helemaal hip, zowel bij jong en oud. Denk bijvoorbeeld aan vegan kaasplankjes, de vega quinoa burgers 

 

5. Vernieuwde borrelhapjes

De kaasstengels, bitterballen en geitenkaaskroketjes kennen we allemaal al. Borrelhapjes zijn altijd al populair geweest, dus kijk ook eens naar vernieuwing. Is een Gyozahap niet wat? Of een gefrituurde Won Ton? Het voordeel is dat borrelhapjes allemaal diepvriesproducten zijn. Je hoeft dus geen rekening te houden met een korte houdbaarheid. Met diverse keuzes verbeter je de klantervaring. Tegenwoordig kun je ook duurzaam Aziatische producten inkopen. Bekijk eens het assortiment van de lokaal geproduceerde Orientaalse borrelhapjes. 

 

Er zijn vast meer manieren om de omzet per m2 van jouw locatie te vergroten. Wij houden alles in de gaten en houden jullie graag op de hoogte met deze tips!